Monday, June 15, 2009

Sometimes~

Dhlme aku x update blog aku... Nie xtau nk ckp pe.. Tp adelaa aku rse utk bercerita sikit-sikit laa..


Tiada siapa yg sempurna .
Mmg setiap manusia tu x perfect tu kte sebagai diri sendiri yg akn memperfectkn diri kite sndr . Knape kite mesti membuat keputusan tanpa memikirkn risiko yg mungkin kite hadapi. Dan knape kne rse ape yg kite buat adelah betul... Come on laa.. B4 dis maybe kamu x penah merasai ape itu rase kehilangan dan juga rase menyesal. Aku pnh rasainya bile aku berada di suatu tmpt dimana tempat itu tempat yg terbaik tapi akhirnya aku pergi dari tempat itu. Jadi kite sepatutnya belajar dari kesilapan dahulu bukan kesilapan itu yg kita akan persalahkn kepada diri kita sendiri.



Kejujuran.
Bila kita sebutkan pasal kejujuran, smue orang maukn kejujuran dimana bkn jujur kepada kekasih semata2 tetapi jujur kepada ibubapa kita. Banyak manusia sekarang lebih jujur or tidak melawan kata2 orang yg tidak dikenali bkn ibubapa mereka sndiri. Kite spatutnya tau asal usul kita dimana kita datang dari ibubapa kita. Kenapa mesti kite tidak jujur kepada mereka.. Dhlaa xjujur, pastu ske melawan plak. Ade juga org yg tidak jujur n menyembunyi sesuatu untuk menutup kesalahan mereka. Tp mereka perlu sdar, jikalau seseorg itu tau kamu tidak jujur, suatu hari nnti kamu akn tanggung akibatnya. Jadi, jujurlaa dlm setiap ape yg kite lakukan kecuali kamu ade sebab yg kukuh sekiranya aku perlu xjujur.




*Blur... Aku xtau knape aku tulis nie... Pelik*

0 comments: